7 dagen van 10.00-18.30 +31 (0)202253633

Login


Gasten etiquette

  • Gasten etiquette

    Hoe kunt u een voorbeeldige gast zijn in uw Toscaans Vakantiehuis?

    Of u nu een doorgewinterde Italiëliefhebber bent of als het uw eerste bezoek is, u kunt een verschil vinden in cultuur gewoontes in uw vakantiehuis. Uw To Toscane vakantiehuis eigenaar hoopt dat u zich tijdens uw verblijf thuis voelt en een geweldige tijd heeft. Samen met de To Toscane vakantiehuis eigenaren hebben we enkele tips samengesteld over de gebruikelijke beleefdheden die u tijdens uw verblijf kunt toepassen.

    Communicatie
    Hoeveel communicatie u zult hebben met uw vakantiehuis eigenaar is voornamelijk afgestemd op u en uw behoeftes. Uiteraard zullen enkele eigenaren meer willen communiceren dan anderen. Sommige eigenaren vertellen ons dat ze de gasten niet willen lastigvallen, dus proberen ze het kort te houden. Als u echter vragen wilt stellen en meer wilt weten over de omgeving, helpen de eigenaren u graag tijdens uw verblijf in hun vakantiehuis met welk soort contact u het liefst gebruikt. Als u via sms met uw vakantiehuis eigenaar communiceert, probeer dan tijdig te reageren.

    Grootte van de groep
    De eigenaren verwachten het aantal gasten in uw groep waarmee u heeft geboekt. Kom niet aan met een grotere groep. Controleer of uw eigenaar in overeenstemming is met uw plannen voor eventuele tijdelijke bezoekers overdag. Als het verzoek redelijk is, zal de eigenaar verzoeken accommoderen en mogelijk de extra gasten willen laten registreren. Eigenaren moeten voorzichtig zijn met de toelating van ongeregistreerde gasten in hun vakantiehuis vanwege hun aansprakelijkheid. De verzekering van de eigenaar dekt mogelijk geen ongeregistreerde gasten en als er iets zou gebeuren zou de eigenaar verantwoordelijk zijn.

    Punctualiteit
    Wees op tijd voor de vaste afspraken met uw vakantiehuis eigenaar, zoals inchecken en uitchecken. We geven uw verwachte aankomsttijd door aan uw vakantiehuis eigenaar. Soms wilt u vakantiehuis eigenaar de verwachte aankomsttijd op de aankomstdag met u bevestigen via SMS. Zorg ervoor dat u tijdig reageert. Als uw verwachte aankomsttijd verandert als gevolg van vlucht vertragingen, files of een wijziging van de plannen, laat het dan aan de eigenaar weten, zodat ze niet onnodig hoeven te wachten.

    Huisregels
    De meeste eigenaren zullen enkele regels opstellen met de verwachting dat u zich tijdens uw verblijf aan deze regels houdt. De meeste regels zijn opgesteld voor uw eigen veiligheid of zullen gaan over het gebruik van de voorzieningen. Mochten de regels onduidelijk zijn, of als u het doel van een regel beter wilt begrijpen, dan kunt u ze bespreken met de eigenaar. Ze geven u graag duidelijkheid vanaf het begin.

    Schade
    Als er schade ontstaat tijdens uw verblijf in het vakantiehuis, moet u het meteen aan de eigenaar laten weten. Wees altijd eerlijk en open over eventuele schade. Eigenaren vertellen ons dat hun normale reactie op kleine beschadigingen is op af te zien van de kosten van vergoeding uit welwillendheid. Ook in serieuzere gevallen is het snelle informeren van de eigenaar van belang, omdat reparaties dan onmiddellijk kunnen worden uitgevoerd, wat leidt tot lagere reparatiekosten.

Aanvraagformulier